đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU
ISBN9783668209329
FormatPocket/Paperback
FörfattareMark Geiger
PubliceringsÄr2016-07-12
FörlagGrin Publishing
Antal sidor98
SprÄkEngelska

Pocket/Paperback ‱ 2016-07-12

Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU

av Mark Geiger

  • ISBN: 9783668209329
  • Format: Pocket/Paperback
  • PubliceringsĂ„r: 2016-07-12
  • Förlag: Grin Publishing
  • Antal sidor: 98
  • SprĂ„k: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Bevaka denna bok

FÄ ett meddelande nÀr denna bok sÀljes begagnad igen.

Om Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU

Boken Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU slÀpptes Är 2016 och Àr skriven av Mark Geiger.

Den bestÄr av 98 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget Grin Publishing.

Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Computer Science - Miscellaneous, grade: 1,3, University of Cooperative Education Mannheim, language: English, abstract: In Computer Aided Design (CAD) 3D objects are often represented in form of trimmed NURBS surfaces. However, the rendering of NURBS surfaces is not directly supported by common graphics hardware. Special tessellation and trimming algorithms are required to convert the parametric NURBS surfaces into a polygonized form so that the GPU can properly render the NURBS surfaces.This thesis describes the implementation and further analysis on a fast and efficient GPU based rendering algorithm for trimmed NURBS surfaces presented by Michael Guthe. The algorithm uses texture based trimming methods and is using the GPU to evaluate NUBRS surfaces. To further optimize the algorithm, adetailed analysis of the algorithm is shown. The bottlenecks of the algorithm are illustrated and further improvements to counter the found bottlenecks are presented. The algorithm is evaluated and reviewed to identify, if it can be used to visualize high detailed aircraft models that are created by the geometry library TiGL. Compared to conventional algorithms, the presented tessellation and trimming algorithm could improve the performance and visual appearance of rendered aircraft models.

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades pÄ denna bok