Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU
ISBN9783668209329
FormatPocket/Paperback
FörfattareMark Geiger
Publiceringsår2016-07-12
FörlagGrin Publishing
Antal sidor98
SpråkEngelska

Pocket/Paperback • 2016-07-12

Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU

av Mark Geiger

  • ISBN: 9783668209329
  • Format: Pocket/Paperback
  • Publiceringsår: 2016-07-12
  • Förlag: Grin Publishing
  • Antal sidor: 98
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU

Boken Tessellation of Trimmed NURBS Surfaces using Multipass Shader Algorithms on the GPU släpptes år 2016 och är skriven av Mark Geiger.

Den består av 98 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Grin Publishing.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Computer Science - Miscellaneous, grade: 1,3, University of Cooperative Education Mannheim, language: English, abstract: In Computer Aided Design (CAD) 3D objects are often represented in form of trimmed NURBS surfaces. However, the rendering of NURBS surfaces is not directly supported by common graphics hardware. Special tessellation and trimming algorithms are required to convert the parametric NURBS surfaces into a polygonized form so that the GPU can properly render the NURBS surfaces.This thesis describes the implementation and further analysis on a fast and efficient GPU based rendering algorithm for trimmed NURBS surfaces presented by Michael Guthe. The algorithm uses texture based trimming methods and is using the GPU to evaluate NUBRS surfaces. To further optimize the algorithm, adetailed analysis of the algorithm is shown. The bottlenecks of the algorithm are illustrated and further improvements to counter the found bottlenecks are presented. The algorithm is evaluated and reviewed to identify, if it can be used to visualize high detailed aircraft models that are created by the geometry library TiGL. Compared to conventional algorithms, the presented tessellation and trimming algorithm could improve the performance and visual appearance of rendered aircraft models.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..