đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth
ISBN9789170032967
Upplaga1
FormatInbunden
FörfattarePhilip Kotler, Christer Asplund, Jacob Ikkala
PubliceringsÄr2011-10-10
FörlagInfobooks
Antal sidor224
SprÄkEngelska

Inbunden ‱ 2011-10-10

Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth

av Philip Kotler, Christer Asplund och Jacob Ikkala

  • ISBN: 9789170032967
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden
  • PubliceringsĂ„r: 2011-10-10
  • Förlag: Infobooks
  • Antal sidor: 224
  • SprĂ„k: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Bevaka denna bok

FÄ ett meddelande nÀr denna bok sÀljes begagnad igen.

Om Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth

Boken Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth slÀpptes Är 2011 och Àr skriven av Philip Kotler, Christer Asplund och Jacob Ikkala.

Den bestÄr av 224 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget Infobooks.

Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

Professionella platsledare skapar lokal och regional tillvÀxt. I den första boken om de europeiska platsledarnas betydelse, ger Christer Asplund konkreta rÄd frÄn 35 Ärs internationellt arbete med att utveckla vinnande regioner och stÀder. Boken publiceras i en dramatisk tid för Europa nÀr den egna platsens ekonomiska tillvÀxt Àr i fokus för lokala och regionala ledare. Boken Place Management pekar pÄ platsledarnas ansvar och presenterar en rad verklighetsförankrade rekommendationer för hur ledarskapet kan utövas pÄ ett aktivt och kraftfullt sÀtt. FrÄn bokens rika exempelsamling kan lÀsaren dra lÀrdomar frÄn platsledare som lyckats och misslyckats. Boken vÀjer inte för de kontroversiella frÄgorna och kritiserar anvÀndningen av slogans och enkla reklambudskap. Samtidigt sÀtter den in Place Management i ett europeiskt ekonomiskt, historiskt och socialt sammanhang. Christer Asplund fjÀrde bok om platsutveckling frÄn ett lokalt och regionalt perspektiv handlar om platsledarens betydelse. Den första boken, Placehunting konsten att attrahera etableringar, kom i början av 1990-talet. Boken var den första i sitt slag pÄ svenska och gav upphov till rader av lokala och regionala projekt i Sverige och Norge. NÀsta bok, Placehunting International, fokuserade pÄ utveckling av attraktionsfaktorer för investeringar. Den tredje boken, Place Marketing, som skrevs tillsammans med professor Philip Kotler, fokuserar pÄ de marknadsrelaterade aspekterna av platsutveckling. Den engelska upplagan har översatts och anpassats till ryska, kinesiska och turkiska. Den nu aktuella boken, Place Management, levandegör ledarskapsfrÄgorna med exempel hÀmtade frÄn mÄnga hÄll i vÀrlden. Christer Asplund har i 35 Är arbetat pÄ hundratals platser i Europa och Asien med att skapa lokal attraktion för att locka talanger, investeringar och utökad turism. Det Àr dessa verklighetsanknutna erfarenheter som ligger till grund för samtliga böcker. Jacob Ikkala har utifrÄn sin bankerfarenhet i Nordea och allmÀnna analysförmÄga fascinerats av hur platser kan förlora respektive vinna pÄ sitt Place Management. Med sin bakgrund frÄn Copenhagen Business School (CBS) och sin breda internationella erfarenhet samt sitt intresse för internationella jÀmförande studier, har Jacob Ikkala fungerat som en god komplettering till Asplunds livslÄnga erfarenheter av Place Management. Sagt om boken: Inom industrin Àr det viktigt att innovationsklimatet lokalt Àr öppet och nyfiket. Jag har genom min lÄnga internationella erfarenhet sett stora skillnader mellan platsernas upptrÀdande inför nya tekniska lösningar. För svensk ingenjörskonst Àr t ex instÀllningen till innovationsupphandling en nyckelfrÄga. Place management blir dÀrför en viktig kugge i innovationspolitiken. Denna bok har pÄ ett nytt och spÀnnande sÀtt fÄngat upp hur platsutvecklingen kan förbÀttras. Bo Normark VD, Power Circle och tidigare globalt affÀrsomrÄdesansvarig ABB Power Systems ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- FrÄn ett bankperspektiv utgör den lokala utvecklingen av samhÀlle och nÀringsliv sjÀlva essensen i den globala vÀrlden. AffÀrer görs lokalt och det Àr hÀr kunder och aktörer finns. Swedbanks affÀrsidé bygger pÄ att vara en inkluderande bank över hela landet. FrÄn den utgÄngspunkten Àr boken Place Management bÄde lÀrorik och relevant. Den skildrar de lokala utmaningarna i en ny tappning genom sin fokusering pÄ management. LÀsaren fÄr pÄ ett insiktsfullt sÀtt följa hur platsledarskapet kan stÀrkas. Peter NygÄrds, senior advisor, tidigare bl a senior vice president pÄ Swedbank samt statssekreterare pÄ NÀringsdepartementet. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Konkurrensen om de vassaste hjÀrnorna, de mest innovativa företagen och de stora investeringarna Àr knivskarp. Varför Àr vissa pl

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..