Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth
ISBN9789170032967
Upplaga1
FormatInbunden
FörfattarePhilip Kotler, Christer Asplund, Jacob Ikkala
Publiceringsår2011-10-10
FörlagInfobooks
Antal sidor224
SpråkEngelska

Inbunden • 2011-10-10

Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth

av Philip Kotler, Christer Asplund och Jacob Ikkala

  • ISBN: 9789170032967
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2011-10-10
  • Förlag: Infobooks
  • Antal sidor: 224
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth

Boken Place management : new roles for place managers in rebuilding European wealth släpptes år 2011 och är skriven av Philip Kotler, Christer Asplund och Jacob Ikkala.

Den består av 224 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Infobooks.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Professionella platsledare skapar lokal och regional tillväxt. I den första boken om de europeiska platsledarnas betydelse, ger Christer Asplund konkreta råd från 35 års internationellt arbete med att utveckla vinnande regioner och städer. Boken publiceras i en dramatisk tid för Europa när den egna platsens ekonomiska tillväxt är i fokus för lokala och regionala ledare. Boken Place Management pekar på platsledarnas ansvar och presenterar en rad verklighetsförankrade rekommendationer för hur ledarskapet kan utövas på ett aktivt och kraftfullt sätt. Från bokens rika exempelsamling kan läsaren dra lärdomar från platsledare som lyckats och misslyckats. Boken väjer inte för de kontroversiella frågorna och kritiserar användningen av slogans och enkla reklambudskap. Samtidigt sätter den in Place Management i ett europeiskt ekonomiskt, historiskt och socialt sammanhang. Christer Asplund fjärde bok om platsutveckling från ett lokalt och regionalt perspektiv handlar om platsledarens betydelse. Den första boken, Placehunting konsten att attrahera etableringar, kom i början av 1990-talet. Boken var den första i sitt slag på svenska och gav upphov till rader av lokala och regionala projekt i Sverige och Norge. Nästa bok, Placehunting International, fokuserade på utveckling av attraktionsfaktorer för investeringar. Den tredje boken, Place Marketing, som skrevs tillsammans med professor Philip Kotler, fokuserar på de marknadsrelaterade aspekterna av platsutveckling. Den engelska upplagan har översatts och anpassats till ryska, kinesiska och turkiska. Den nu aktuella boken, Place Management, levandegör ledarskapsfrågorna med exempel hämtade från många håll i världen. Christer Asplund har i 35 år arbetat på hundratals platser i Europa och Asien med att skapa lokal attraktion för att locka talanger, investeringar och utökad turism. Det är dessa verklighetsanknutna erfarenheter som ligger till grund för samtliga böcker. Jacob Ikkala har utifrån sin bankerfarenhet i Nordea och allmänna analysförmåga fascinerats av hur platser kan förlora respektive vinna på sitt Place Management. Med sin bakgrund från Copenhagen Business School (CBS) och sin breda internationella erfarenhet samt sitt intresse för internationella jämförande studier, har Jacob Ikkala fungerat som en god komplettering till Asplunds livslånga erfarenheter av Place Management. Sagt om boken: Inom industrin är det viktigt att innovationsklimatet lokalt är öppet och nyfiket. Jag har genom min långa internationella erfarenhet sett stora skillnader mellan platsernas uppträdande inför nya tekniska lösningar. För svensk ingenjörskonst är t ex inställningen till innovationsupphandling en nyckelfråga. Place management blir därför en viktig kugge i innovationspolitiken. Denna bok har på ett nytt och spännande sätt fångat upp hur platsutvecklingen kan förbättras. Bo Normark VD, Power Circle och tidigare globalt affärsområdesansvarig ABB Power Systems ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Från ett bankperspektiv utgör den lokala utvecklingen av samhälle och näringsliv själva essensen i den globala världen. Affärer görs lokalt och det är här kunder och aktörer finns. Swedbanks affärsidé bygger på att vara en inkluderande bank över hela landet. Från den utgångspunkten är boken Place Management både lärorik och relevant. Den skildrar de lokala utmaningarna i en ny tappning genom sin fokusering på management. Läsaren får på ett insiktsfullt sätt följa hur platsledarskapet kan stärkas. Peter Nygårds, senior advisor, tidigare bl a senior vice president på Swedbank samt statssekreterare på Näringsdepartementet. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Konkurrensen om de vassaste hjärnorna, de mest innovativa företagen och de stora investeringarna är knivskarp. Varför är vissa pl

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok