đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Operations Management
ISBN9783640937912
FörfattareAlexander Berger
PubliceringsÄr2011-06-15
FörlagGRIN Verlag
Antal sidor29

2011-06-15

Operations Management

av Alexander Berger

  • ISBN: 9783640937912
  • PubliceringsĂ„r: 2011-06-15
  • Förlag: GRIN Verlag
  • Antal sidor: 29

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Bevaka denna bok

FÄ ett meddelande nÀr denna bok sÀljes begagnad igen.

Om Operations Management

Boken Operations Management slÀpptes Är 2011 och Àr skriven av Alexander Berger.

Den bestÄr av 29 sidor. Boken Àr utgiven av förlaget GRIN Verlag.

Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

Research paper from the year 2011 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 70%, University of Sunderland, language: English, abstract: IKEA is the most successful furniture retailer in the world. The product line consists of welldesigned furniture at low prices. During 2010 global sales as reported were 23.1 € billion.However, the success of IKEA was not achieved overnight; it took a long time and careful planning in order to offer well-designed products at low prices. IKEA designed processes and products, which meet exactly the needs of the customer. According to Slack (2010) operations management is about how organisations produce goods and services. Organisation must align their processes in a way that the needs of the customers are satisfied. This requires careful planning and can, if successful, lead to a competitive advantage. The report will show how IKEA’ operations management has made IKEA to one of the most successful furniture retailer in the world. The report is divided into four parts. The first part will analyse the current situation of IKEA regarding the company profile, profitability, culture, goals, etc. The second part will identify the main customer groups of IKEA. Based on the customer needs, the corporate performance objectives of IKEA will be presented. The third part will identify the process type of IKEA and evaluates how this type meets the corporate performance objectives of IKEA. At the end, recommendations for IKEA will be provided and a conclusion is drawn.

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..