Operations Management
ISBN9783640937912
FörfattareAlexander Berger
Publiceringsår2011-06-15
FörlagGRIN Verlag
Antal sidor29

2011-06-15

Operations Management

av Alexander Berger

  • ISBN: 9783640937912
  • Publiceringsår: 2011-06-15
  • Förlag: GRIN Verlag
  • Antal sidor: 29

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Operations Management

Boken Operations Management släpptes år 2011 och är skriven av Alexander Berger.

Den består av 29 sidor. Boken är utgiven av förlaget GRIN Verlag.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Research paper from the year 2011 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 70%, University of Sunderland, language: English, abstract: IKEA is the most successful furniture retailer in the world. The product line consists of welldesigned furniture at low prices. During 2010 global sales as reported were 23.1 € billion.However, the success of IKEA was not achieved overnight; it took a long time and careful planning in order to offer well-designed products at low prices. IKEA designed processes and products, which meet exactly the needs of the customer. According to Slack (2010) operations management is about how organisations produce goods and services. Organisation must align their processes in a way that the needs of the customers are satisfied. This requires careful planning and can, if successful, lead to a competitive advantage. The report will show how IKEA’ operations management has made IKEA to one of the most successful furniture retailer in the world. The report is divided into four parts. The first part will analyse the current situation of IKEA regarding the company profile, profitability, culture, goals, etc. The second part will identify the main customer groups of IKEA. Based on the customer needs, the corporate performance objectives of IKEA will be presented. The third part will identify the process type of IKEA and evaluates how this type meets the corporate performance objectives of IKEA. At the end, recommendations for IKEA will be provided and a conclusion is drawn.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..