đ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (đNya begagnadeskolböcker.se)
LĂ€s merISBN | 9780262033787 |
Format | Inbunden (Hardback) |
Författare | Karen Collins |
PubliceringsÄr | 2008-08-08 |
Förlag | MIT Press |
Antal sidor | 216 |
SprÄk | Engelska |
Inbunden (Hardback) âą 2008-08-08
Ej tillgÀnglig
Ej tillgÀnglig
Ej tillgÀnglig
Ej tillgÀnglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa sÀljare. VÀlj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
VÀl anvÀnd
Boken Game Sound slÀpptes Är 2008 och Àr skriven av Karen Collins.
Den bestÄr av 216 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget MIT Press.
Köp Game Sound begagnad frÄn en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny, men den kostar bara 162 kr begagnad.
An examination of the many complex aspects of game audio, from the perspectives of both sound design and music composition. A distinguishing feature of video games is their interactivity, and sound plays an important role in this: a player's actions can trigger dialogue, sound effects, ambient sound, and music. And yet game sound has been neglected in the growing literature on game studies. This book fills that gap, introducing readers to the many complex aspects of game audio, from its development in early games to theoretical discussions of immersion and realism. In Game Sound, Karen Collins draws on a range of sources-including composers, sound designers, voice-over actors and other industry professionals, Internet articles, fan sites, industry conferences, magazines, patent documents, and, of course, the games themselves-to offer a broad overview of the history, theory, and production practice of video game audio. Game Sound has two underlying themes: how and why games are different from or similar to film or other linear audiovisual media; and technology and the constraints it has placed on the production of game audio. Collins focuses first on the historical development of game audio, from penny arcades through the rise of home games and the recent rapid developments in the industry. She then examines the production process for a contemporary game at a large game company, discussing the roles of composers, sound designers, voice talent, and audio programmers; considers the growing presence of licensed intellectual property (particularly popular music and films) in games; and explores the function of audio in games in theoretical terms. Finally, she discusses the difficulties posed by nonlinearity and interactivity for the composer of game music.
Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.
SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.
NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.
Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!