ISBN | 9780262033787 |
Format | Inbunden (Hardback) |
Författare | Karen Collins |
Publiceringsår | 2008-08-08 |
Förlag | MIT Press |
Antal sidor | 216 |
Språk | Engelska |
Inbunden (Hardback) • 2008-08-08
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Väl använd
Boken Game Sound släpptes år 2008 och är skriven av Karen Collins.
Den består av 216 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget MIT Press.
Köp Game Sound begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 162 kr begagnad.
An examination of the many complex aspects of game audio, from the perspectives of both sound design and music composition. A distinguishing feature of video games is their interactivity, and sound plays an important role in this: a player's actions can trigger dialogue, sound effects, ambient sound, and music. And yet game sound has been neglected in the growing literature on game studies. This book fills that gap, introducing readers to the many complex aspects of game audio, from its development in early games to theoretical discussions of immersion and realism. In Game Sound, Karen Collins draws on a range of sources-including composers, sound designers, voice-over actors and other industry professionals, Internet articles, fan sites, industry conferences, magazines, patent documents, and, of course, the games themselves-to offer a broad overview of the history, theory, and production practice of video game audio. Game Sound has two underlying themes: how and why games are different from or similar to film or other linear audiovisual media; and technology and the constraints it has placed on the production of game audio. Collins focuses first on the historical development of game audio, from penny arcades through the rise of home games and the recent rapid developments in the industry. She then examines the production process for a contemporary game at a large game company, discussing the roles of composers, sound designers, voice talent, and audio programmers; considers the growing presence of licensed intellectual property (particularly popular music and films) in games; and explores the function of audio in games in theoretical terms. Finally, she discusses the difficulties posed by nonlinearity and interactivity for the composer of game music.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!