ISBN | 9789140675798 |
Upplaga | 2 |
Format | Häftad |
Författare | Erik Eliasson, Per Alm |
Publiceringsår | 2011-08-17 |
Förlag | Gleerups Utbildning |
Språk | Svenska |
Häftad • 2011-08-17
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Boken Att fånga läsaren 2:a uppl : En handbok i tidningsredigering släpptes år 2011 och är skriven av Erik Eliasson och Per Alm.
Den är skriven på svenska Boken är utgiven av förlaget Gleerups Utbildning.
Köp Att fånga läsaren 2:a uppl : En handbok i tidningsredigering begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 134 kr begagnad.
Denna bok finns även som e-bok med ISBN 9789140683410 och går att köpa via nätbokhandeln. Text och bild ska bearbetas, nyheter värderas och rubriker skrivas. Sidor ska pusslas ihop och resultatet ska bli en överskådlig, snygg och lättläst tidning. Tidningsredigering kräver ett kunnande utöver det rent journalistiska. Här får du lära dig att använda alla tillgängliga verktyg för att fånga läsaren. Punkter, rubriker, spalter, nedryckare, breddare och byline är några av de begrepp som tas upp i denna praktiskt inriktade bok. Här blandas teori och tillämpning med verklighetsnära exempel. Att fånga läsaren vänder sig till blivande och verksamma journalister som vill lära sig grunderna i tidningsredigering. Fokus för boken är på dagspress, men den är även användbar för den som ska redigera andra typer av tidningar. I denna andra upplaga har en noggrann genomgång och uppdatering gjorts av samtliga kapitel. Avsnittet om digital nyhetsförmedling är helt omskrivet på grund av den snabba utvecklingen inom området. "Detta är en bok som jag egentligen inte visste att jag har saknat ... kan med stor behållning läsas av alla som intresserar sig för journalistiskt arbete." Marie Leijon, BTJ, 08124001 Per Alm är journalist och har arbetat som redigerare och tidningsformgivare i över 20 år. Han är lärare på institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. Erik Eliasson är journalist och har mångårig erfarenhet av redigering och formgivning. Han driver i dag eget företag samt undervisar på Journalistutbildningen vid Göteborgs universitet.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!