Emotion in Video Game Soundtracking
ISBN9783319722719
Upplaga1
FormatInbunden
FörfattareNewton Lee, Duncan Williams
Publiceringsår2018-02-19
FörlagSpringer International Publishing AG
Antal sidor167
SpråkEngelska

Inbunden • 2018-02-19

Emotion in Video Game Soundtracking

av Newton Lee och Duncan Williams

  • ISBN: 9783319722719
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2018-02-19
  • Förlag: Springer International Publishing AG
  • Antal sidor: 167
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Oscar J
    723 kr

    Ny

Om Emotion in Video Game Soundtracking

Boken Emotion in Video Game Soundtracking släpptes år 2018 och är skriven av Newton Lee och Duncan Williams.

Den består av 167 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Springer International Publishing AG.

Köp Emotion in Video Game Soundtracking begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 723 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This book presents an overview of the emerging field of emotion in videogame soundtracking. The emotional impact of music has been well-documented, particularly when used to enhance the impact of a multimodal experience, such as combining images with audio as found in the videogames industry. Soundtracking videogames presents a unique challenge compared to traditional composition (for example film music) in that the narrative of gameplay is non-linear - Player dependent actions can change the narrative and thus the emotional characteristics required in the soundtrack. Historical approaches to emotion measurement, and the musical feature mapping and music selection that might be used in video game soundtracking are outlined, before a series of cutting edge examples are given. These examples include algorithmic composition techniques, automated emotion matching from biosensors, motion capture techniques, emotionally-targeted speech synthesis and signal processing, and automated repurposing of existing music (for example from a players own library). The book concludes with some possibilities for the future.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 723 kr
 Letar efter nypriser..