Designing Future-Oriented Airline Businesses
ISBN9781472442963
FormatInbunden
FörfattareNawal K Taneja
Publiceringsår2014-07-28
FörlagRoutledge
Antal sidor308
SpråkEngelska

Inbunden • 2014-07-28

Designing Future-Oriented Airline Businesses

av Nawal K Taneja

  • ISBN: 9781472442963
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2014-07-28
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 308
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Designing Future-Oriented Airline Businesses

Boken Designing Future-Oriented Airline Businesses släpptes år 2014 och är skriven av Nawal K Taneja.

Den består av 308 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Designing Future-Oriented Airline Businesses is the eighth Ashgate book by Nawal K. Taneja to address the ongoing challenges and opportunities facing all generations of airlines. Firstly, it challenges and encourages airline managements to take a deeper dive into new ways of doing business. Secondly, it provides a framework for identifying and developing strategies and capabilities, as well as executing them efficiently and effectively, to change the focus from cost reduction to revenue enhancement and from competitive advantage to comparative advantage. Based on the author's own extensive experience and ongoing work in the global airline industry, as well as through a synthesis of leading business practices both inside and outside of the industry, Designing Future-Oriented Airline Businesses sets out to demystify numerous concepts being discussed within the airline industry and to facilitate managements to identify and articulate the boundaries of their business models. It provides material from which managements can set about answering the key questions, especially with respect to strategies, capabilities and execution, and pursue an effective redesign of their business. As with the author's previous books, the primary audience is senior-level practitioners of differing generations of airlines worldwide as well as related businesses. The material presented continues to be at a pragmatic level, not an academic exercise, to lead managements to ask themselves and their teams some critical thought-provoking questions.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..