Social Interaction and the Development of Knowledge
ISBN9780805841244
FormatInbunden
FörfattareJeremy I M Carpendale, Ulrich M Ller
Publiceringsår2003-12-01
FörlagPsychology Press
Antal sidor304
SpråkEngelska

Inbunden • 2003-12-01

Social Interaction and the Development of Knowledge

av Jeremy I M Carpendale och Ulrich M Ller

  • ISBN: 9780805841244
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2003-12-01
  • Förlag: Psychology Press
  • Antal sidor: 304
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Johan D
    597 kr

    Ny

Om Social Interaction and the Development of Knowledge

Boken Social Interaction and the Development of Knowledge släpptes år 2003 och är skriven av Jeremy I M Carpendale och Ulrich M Ller.

Den består av 304 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Psychology Press.

Köp Social Interaction and the Development of Knowledge begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 597 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Written by highly respected theorists in psychology and philosophy, the chapters in this book explicate and address fundamental epistemological issues involved in the problem of the relationship between the individual and the collective. Different theoretical viewpoints are presented on this relationship, as well as between the nature of rationality and morality, relativism and universalism, and enculturation and internalization. Many chapters also highlight similarities and differences between these alternative frameworks and Piaget's theory, and thus correct the misperception that Piaget had nothing to say about the social dimension of development. Other chapters focus on the implications of these debates for the important topic areas of pedagogy, moral development, and the development of social understanding in infancy and childhood. Although Piaget's theory is presented and evaluated by some of the chapters in this collection, the authors remain critical and do not shy away from revising or extending Piaget's theory whenever it is deemed necessary. Though the topic covered in this book is of fundamental importance in the social sciences, it is rarely addressed in a sustained way as it is in this collection of chapters. The book benefits social scientists interested in fundamental epistemological issues, especially as these concern the relationship between the individual and the collective, with implications for the conceptualization of morality and rationality.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 597 kr
 Letar efter nypriser..