Designing Social Research
ISBN9780745643373
Upplaga1
FormatInbunden (Hardback)
FörfattareNorman Blaikie
Publiceringsår2009-11-20
FörlagPolity Press
Antal sidor352
SpråkEngelska

Inbunden (Hardback) • 2009-11-20

Designing Social Research

av Norman Blaikie

  • ISBN: 9780745643373
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Publiceringsår: 2009-11-20
  • Förlag: Polity Press
  • Antal sidor: 352
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Sara U
    459 kr

    Ny

Om Designing Social Research

Boken Designing Social Research släpptes år 2009 och är skriven av Norman Blaikie.

Den består av 352 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Polity Press.

Köp Designing Social Research begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 459 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Norman Blaikie's popular and accessible text on preparing research designs and proposals for students in the social sciences has been fully revised and updated, taking in the burgeoning literature in the field. The author places particular emphasis on the formulation of research questions and the selection of appropriate research strategies to answer them. He argues that other design decisions, such as the selection of data sources and methods of data collection and analysis, must be made in the light of the particular assumptions associated with each research strategy. As well as reviewing these assumptions, the book includes:* a new section on the use of mixed methods* additional material on the use of case studies* an expanded discussion of the relationship between theory and research; and* annotated suggestions for further reading and detailed point summaries at the end of each chapter The basic requirements for research designs and research proposals are laid out at the beginning of the book, followed by discussion of the major design elements, and the choices that need to be made about them. Four sample research designs at the end of the volume illustrate the application of the research strategies. Designing Social Research will continue to be an invaluable resource for advanced undergraduate and graduate students planning their own research. The new edition dovetails with Blaikie's Approaches to Social Enquiry and together the two books offer an innovative and comprehensive guide to research for social scientists.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 459 kr