Understanding Video Games
ISBN9780415896962
Upplaga2
FormatInbunden (Hardback)
FörfattareSimon Egenfeldt-Nielsen, Jonas Heide Smith, Susana Pajares Tosca
Publiceringsår2019-09-24
FörlagRoutledge
Antal sidor400
SpråkEngelska

Inbunden (Hardback) • 2019-09-24

Understanding Video Games

av Simon Egenfeldt-Nielsen, Jonas Heide Smith och Susana Pajares Tosca

  • ISBN: 9780415896962
  • Upplaga: 2
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Publiceringsår: 2019-09-24
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 400
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Olov J
    259 kr

    Bra skick

Om Understanding Video Games

Boken Understanding Video Games släpptes år 2019 och är skriven av Simon Egenfeldt-Nielsen, Jonas Heide Smith och Susana Pajares Tosca.

Den består av 400 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Köp Understanding Video Games begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

From Pong to virtual reality, Understanding Video Games, 4th Edition, takes video game studies into the next decade of the twenty-first century, highlighting changes in the area, including mobile, social, and casual gaming. In this new edition of the pioneering text, students learn to assess the major theories used to analyze games, such as ludology and narratology, and gain familiarity with the commercial and organizational aspects of the game industry. Drawing from historical and contemporary examples, the student-friendly text also explores the aesthetics of games, evaluates the cultural position of video games, and considers the potential effects of both violent and "serious" games. Extensively illustrated and featuring discussion questions, a glossary of key terms, and a detailed video game history timeline, this new edition is an indispensable resource for students, scholars, and teachers interested in examining the ways video games continue to reshape entertainment and society.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 259 kr
 Letar efter nypriser..