Playing with Sound
ISBN9780262018678
FormatInbunden (Hardback)
FörfattareKaren Collins
Publiceringsår2013-01-11
FörlagMIT Press
Antal sidor200
SpråkEngelska

Inbunden (Hardback) • 2013-01-11

Playing with Sound

av Karen Collins

  • ISBN: 9780262018678
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Publiceringsår: 2013-01-11
  • Förlag: MIT Press
  • Antal sidor: 200
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Oscar J
    278 kr

    Ny

Om Playing with Sound

Boken Playing with Sound släpptes år 2013 och är skriven av Karen Collins.

Den består av 200 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget MIT Press.

Köp Playing with Sound begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 278 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

An examination of the player's experience of sound in video games and the many ways that players interact with the sonic elements in games. In Playing with Sound, Karen Collins examines video game sound from the player's perspective. She explores the many ways that players interact with a game's sonic aspects-which include not only music but also sound effects, ambient sound, dialogue, and interface sounds-both within and outside of the game. She investigates the ways that meaning is found, embodied, created, evoked, hacked, remixed, negotiated, and renegotiated by players in the space of interactive sound in games.Drawing on disciplines that range from film studies and philosophy to psychology and computer science, Collins develops a theory of interactive sound experience that distinguishes between interacting with sound and simply listening without interacting. Her conceptual approach combines practice theory (which focuses on productive and consumptive practices around media) and embodied cognition (which holds that our understanding of the world is shaped by our physical interaction with it).Collins investigates the multimodal experience of sound, image, and touch in games; the role of interactive sound in creating an emotional experience through immersion and identification with the game character; the ways in which sound acts as a mediator for a variety of performative activities; and embodied interactions with sound beyond the game, including machinima, chip-tunes, circuit bending, and other practices that use elements from games in sonic performances.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 278 kr
 Letar efter nypriser..