3D Games
ISBN9780201619218
FormatMixed media product
FörfattareAlan Watt
Publiceringsår2000-10-01
FörlagAddison Wesley
Antal sidor816
SpråkEngelska

Mixed media product • 2000-10-01

3D Games

av Alan Watt

  • ISBN: 9780201619218
  • Format: Mixed media product
  • Publiceringsår: 2000-10-01
  • Förlag: Addison Wesley
  • Antal sidor: 816
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Minghui Z
    309 kr

    Bra skick

Om 3D Games

Boken 3D Games släpptes år 2000 och är skriven av Alan Watt.

Den består av 816 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Addison Wesley.

Köp 3D Games begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 309 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This is the first academic games programming book/CD package that is expressly written for new degree courses in 3D-games programming. Authors introduce the theory behind the design of computer games and detail advanced techniques used in the industry.  Students will be able to develop their own games within the game 'skeletons' accompanying the book, and will learn how to program complex games. This book could also be used for a more standard undergraduate 3D graphics programming course, with the games context being highly motivational. This book is a comprehensive treatment of current 3D games technology, including: * Theoretical foundations * Classical 3D graphics * Real-time rendering technology * Dynamics * Collision detection * Artificial Intelligence * Image-based rendering * Multi-player technology * Software technology * Engine architecture The text is written around an actual engine that implements most of the described techniques and accompanies the book on a CD-ROM. Readers can try out their own ideas by writing source code and can experiment with existing demonstrations by writing or altering plug-ins.  The supplied engine features are: * BSP/PVS render management * Light maps for static geometry * Diffuse and specular (hardware) vertex lighting for dynamic objects * Volumetric fog with fog maps * Detail textures * Multi-texture support * Collision detection * Dynamic lights * Dynamic Shadows * Physically based animations * Animated meshed * Tri-strips and fans * Subdivision surfaces * 3D sound support * Complete plug-in directed

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 309 kr
 Letar efter nypriser..