🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
The Handbook of Mobile Market Research
ISBN9781118935620
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareRay Poynter, Navin Williams, Sue York
Publiceringsår2014-08-31
FörlagJohn Wiley And Sons Ltd
Antal sidor320
SpråkEngelska

Häftad • 2014-08-31

The Handbook of Mobile Market Research

av Ray Poynter, Navin Williams och Sue York

  • ISBN: 9781118935620
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-08-31
  • Förlag: John Wiley And Sons Ltd
  • Antal sidor: 320
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om The Handbook of Mobile Market Research

Boken The Handbook of Mobile Market Research släpptes år 2014 och är skriven av Ray Poynter, Navin Williams och Sue York.

Den består av 320 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget John Wiley And Sons Ltd.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

The premier guide to mobile market research The Handbook of Mobile Market Research is the first guide to focus exclusively on the use of mobile technology in market research. From a global perspective, more people own mobile phones than landlines or computers, and most people have their mobile phones with them at all times along with their tablets, smartwatches, media players, and navigation devices. The continuous surge of mobile innovation provides unprecedented access to real-time consumer behaviour. Mobile market research allows users to reach more people, engage more people, and collect more valuable data as respondents are free to engage at their own pace, on their own time. Industry forerunners Ray Poynter, Navin Williams, and Sue York employ decades of study to examine the present and future state of mobile market research, as well as the advantages and disadvantages of various approaches. This book contains clear, comprehensive knowledge for those who implement, utilise, and study the field.Readers will learn: * The characteristics, scope, and importance of mobile market research * Purposes and effects of principal tools like brand tracking, ad testing, customer satisfaction research, and research technology * How mobile devices are used for qualitative and quantitative research by way of online focus groups, online discussions, mobile diaries, mobile ethnographies, and mobile surveys * Aspects and implications of mobile computer interviews, mobile phone interviews, mixed-mode research, international mobile research, and research using passive data, panels, lists, and communities * The significance of the mobile ecosystem, market research ethics, and research on research Designed to be accessible and helpful for beginners and advanced users alike, The Handbook of Mobile Market Research is an extensive guide to one of the most promising, dynamic methods of data collection.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok