🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
The Economics of Airlines
ISBN9781911116141
FormatHäftad
FörfattareVolodymyr Bilotkach
Publiceringsår2017-09-30
FörlagAgenda Publishing
Antal sidor184
SpråkEngelska

Häftad • 2017-09-30

The Economics of Airlines

av Volodymyr Bilotkach

  • ISBN: 9781911116141
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2017-09-30
  • Förlag: Agenda Publishing
  • Antal sidor: 184
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om The Economics of Airlines

Boken The Economics of Airlines släpptes år 2017 och är skriven av Volodymyr Bilotkach.

Den består av 184 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Agenda Publishing.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Revenues of the global airline industry have doubled over the past ten years and it is forecast that by 2026 the aviation industry will contribute $1 trillion to world GDP. Yet, ironically for an industry of such sheer scale and economic muscle, profit margins are razor thin and most airlines struggle to break even. This book explores the economic realities of the airline industry, how airlines compete, how they develop their business, and how demand and cost structure, coupled with the complex regulatory regime, produces the airline industry we see today.Part 1 of the book introduces the reader to the aviation sector of the economy in general and the airline industry in particular, showing how the theory of consumer choice and the theory of the firm apply to airline markets. The discussion ranges over the determinants, elasticity and uncertainty of demand, the airline cost structure (a third of an airline's operating costs is spent on fuel) and how the industry's yield management system determines pricing. Part 2 examines market concentration, the intensity of competition between airlines, and their competitive strategies in the world's two largest deregulated markets, the US and the EU. The emergence of low-cost carriers, the future of the three global alliances and the consolidation of network carriers through merger and acquisition all come under examination. Part 3 evaluates the external effects of aviation, both negative (air and noise pollution, congestion and delays) and positive (economies of agglomeration and productivity improvement in various sectors of the economy). The final part of the book explores the economics of markets most directly related to the commercial passenger airline industry, including airports, air traffic control and aircraft manufacturing and jet engines.The book provides an unrivalled analysis of how the airline industry makes and loses money and reveals the economic strategies behind those often baffling pricing decisions we encounter each time we book a flight. The book draws on the latest academic research and uses airline-specific case-studies as well as aggregated data sets to give an up-to-date economic analysis of one of the world's most important business sectors.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok