🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
The Debate over Corporate Social Responsibility
ISBN9780195178838
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareSteven K May
Publiceringsår2007-05-01
FörlagOUP USA
Antal sidor512
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2007-05-01

The Debate over Corporate Social Responsibility

av Steven K May

  • ISBN: 9780195178838
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2007-05-01
  • Förlag: OUP USA
  • Antal sidor: 512
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Sarah H
    259 kr

    Bra skick

Om The Debate over Corporate Social Responsibility

Boken The Debate over Corporate Social Responsibility släpptes år 2007 och är skriven av Steven K May.

Den består av 512 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget OUP USA.

Köp The Debate over Corporate Social Responsibility begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Should business strive to be socially responsible, and if so, how? The Debate over Corporate Social Responsibility updates and broadens the discussion of these questions by bringing together in one volume a variety of practical and theoretical perspectives on corporate social responsibility. It is perhaps the single most comprehensive volume available on the question of just how "social" business ought to be. The volume includes contributions from the fields of communication, business, law, sociology, political science, economics, accounting, and environmental studies. Moreover, it draws from experiences and examples from around the world, including but not limited to recent corporate scandals and controversies in the U.S. and Europe. A number of the chapters examine closely the basic assumptions underlying the philosophy of socially responsible business. Other chapters speak to the practical challenges and possibilities for corporate social responsiblilty in the twenty-first century. One of the most distinctive features of the book is its coverage of the very ways that the issue of corporate social responsibility has been defined, shaped, and discussed in the past four decades. That is, the editors and many of the authors are attuned to the persuasive strategies and formulations used to talk about socially responsible business, and demonstrate why the talk matters. For example, the book offers a careful analysis of how certain values have become associated with the business enterprise and how particular economic and political positions have been established by and for business. This book will be of great interest to scholars, business leaders, graduate students, and others interested in the contours of the debate over what role large-scale corporate commerce should take in the future of the industrialized world.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 259 kr