đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Shooting the Messenger
ISBN9781574889475
Upplaga1
FormatInbunden
FörfattarePaul L. Moorcraft
FörlagPotomac Books Inc
Antal sidor336
SprÄkEngelska

Inbunden

Shooting the Messenger

av Paul L. Moorcraft

  • ISBN: 9781574889475
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden
  • Förlag: Potomac Books Inc
  • Antal sidor: 336
  • SprĂ„k: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Eller begagnad frÄn 1 sÀljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa sÀljare. VÀlj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Maria A
    209 kr

    Ny

Om Shooting the Messenger

Boken Shooting the Messenger Àr skriven av Paul L. Moorcraft.

Den bestÄr av 336 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget Potomac Books Inc.

Köp Shooting the Messenger begagnad frÄn en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

As the literature on military-media relations grows, it is informed by antagonism either from journalists who report on wars or from ex-soldiers in their memoirs. Academics who attempt more judicious accounts rarely have any professional military or media experience.A working knowledge of the operational constraints of both professions underscores Shooting the Messenger. A veteran war correspondent and think tank director, Paul L. Moorcraft has served in the British Ministry of Defence, while historian-by-training Philip M. Taylor is a professor of international communications who has lectured widely to the U.S. military and at NATO institutions. Some of the topics they examine in this wide-ranging history of military-media relations are:-the interface between soldiers and civilian reporters covering conflicts-the sometimes grey area between reporters' right or need to know and the operational security constraints imposed by the military-the military's manipulation of journalists who accept it as a trade-off for safer battlefield access-the resultant gap between images of war and their reality-the evolving nature of media technology and the difficulties-and opportunities-this poses to the military-journalistic performance in reporting conflict as an observer or a participantMoorcraft and Taylor provide a bridge over which each side can pass and a path to mutual understanding.

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr