🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Mobile Strategies
ISBN9780954432775
FormatHäftad
FörfattareTom Weiss
Publiceringsår2006-03-01
Antal sidor208
SpråkEngelska

Häftad • 2006-03-01

Mobile Strategies

av Tom Weiss

  • ISBN: 9780954432775
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2006-03-01
  • Antal sidor: 208
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Mobile Strategies

Boken Mobile Strategies släpptes år 2006 och är skriven av Tom Weiss.

Den består av 208 sidor och är skriven på engelska.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Mobile Strategies explains the different business models and strategies available for businesses looking to enter the mobile sector. Starting off with a historical overview of the telecommunications business, the book explains how mobile has developed into the business it is today, what models have made money, and which ones haven't. With a straightforward, practical style, the book gives an advice on Starting an MVNO Using SMS to build revenues Selling handset ring-tones, wallpapers, and games The future of mobile media, including Mobile Music and TV Services for 3G and next generation networks Mobile marketing, advertising, and customer interactivity Convergence and Triple Play In each area, clear guidance is provided on what customers are looking for, the possibilities and limitations of the technology, effective go-to-market strategies, business models, costs, risks, and an overview of the operational requirements. All models are illustrated with case studies from companies including Virgin, NTT DoCoMo, Disney, Vodafone, Apple, ITV, Blackberry, Nextel, and Skype.The book would appeal to anyone deciding whether their business should enter the Mobile sector, those currently operating in the sector, MBA students, and aspiring managers within the industry About the author Tom Weiss was Vice President Key Service Introductions at T-Mobile until August 2005, and was responsible for the launch of T-Mobile premium services across Europe, including T-Mobile EURO2004 campaign. Prior to T-Mobile, Tom was a key figure in the development of the Content Management industry and developed online strategies for a number of UK organisations. He is lives in London with his wife Jane. Mobile Strategies is his first book

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..