🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Media Semiotics
ISBN9780719045004
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareJonathan Bignell
Publiceringsår2002-04-01
FörlagManchester University Press
Antal sidor256
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2002-04-01

Media Semiotics

av Jonathan Bignell

  • ISBN: 9780719045004
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2002-04-01
  • Förlag: Manchester University Press
  • Antal sidor: 256
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Pam S
    259 kr

    Ny

Om Media Semiotics

Boken Media Semiotics släpptes år 2002 och är skriven av Jonathan Bignell.

Den består av 256 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Manchester University Press.

Köp Media Semiotics begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Media semiotics is a lucid investigation of the critical approach in contemporary media studies. Using examples such as Big Brother and Billy Elliot, Jonathan Bignell steps easily from basic concepts to more complex theories, while devoting chapters to specific media forms. New material in this second edition includes sections on men's style magazines, docusoaps and 'reality TV', digital interactive television, and mobile phone text messaging. This study begins by explaining the concept of the sign and the ideological roles of media in contemporary culture. The book then scrutinises advertisements, glossy magazines, daily newspapers, TV programmes, recent films and interactive media, with each chapter containing close analyses of particular examples. Key strands in critical theory which are allied to semiotics, such as ideology and psychoanalytic theory are explored. Media semiotics moves on to discuss the challenges to established semiotic methods posed by audience studies and postmodernism, and considers 'new media', including computer games, the Internet and the World Wide Web. -- .

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 259 kr
 Letar efter nypriser..