🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Media, Gender and Identity
ISBN9780415396615
Upplaga2
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareDavid Gauntlett
Publiceringsår2008-03-01
FörlagRoutledge
Antal sidor324
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2008-03-01

Media, Gender and Identity

av David Gauntlett

  • ISBN: 9780415396615
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2008-03-01
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 324
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Patrik G
    244 kr

    Ny

Om Media, Gender and Identity

Boken Media, Gender and Identity släpptes år 2008 och är skriven av David Gauntlett.

Den består av 324 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Köp Media, Gender and Identity begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 244 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Popular media present a vast array of stories about women and men. What impact do these images and ideas have on people's identities?The new edition of Media, Gender and Identity is a highly readable introduction to the relationship between media and gender identities today. Fully revised and updated, including new case studies and a new chapter, it considers a wide range of research and provides new ways for thinking about the media's influence on gender and sexuality.David Gauntlett discusses movies such as Knocked Up and Spiderman 3, men's and women's magazines, TV shows, self-help books, YouTube videos, and more, to show how the media play a role in the shaping of individual self-identities.The book includes:a comparison of gender representations in the past and today, from James Bond to Ugly Bettyan introduction to key theorists such as Judith Butler, Anthony Giddens and Michel Foucault an outline of creative approaches, where identities are explored with video, drawing, or Lego bricksa Companion Website with extra articles, interviews and selected links, at: www.theoryhead.com.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 244 kr