Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
ISBN9789172276185
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareSven Hamrefors
Publiceringsår2009-04-08
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor224
SpråkSvenska

Häftad • 2009-04-08

Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk

av Sven Hamrefors

  • ISBN: 9789172276185
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2009-04-08
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 224
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk

Boken Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk släpptes år 2009 och är skriven av Sven Hamrefors.

Den består av 224 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Kommunikativt ledarskap ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. I dagens komplexa värld är det nödvändigt att utveckla förmågan att samverka i värdeskapande nätverk. Det medför krav på att utveckla ett kommunikativt ledarskap i två viktiga avseenden. Det grundläggande är ett ideologiskt ledarskap som kommunicerar organisationens profil. Detta stärker förmågan att skapa effektiva relationer till aktörer som man samarbetar med i förädlingsprocesser. Vidare måste organisationen utveckla ett kontextuellt ledarskap som kan skapa balanserande relationer till nätverkets mångfald av aktörer. Den här boken analyserar hur ett sådant kommunikativt ledarskap kan gestalta sig för att kunna utveckla organisationens totala kommunikationsförmåga. Eftersom allt kommunicerar måste ledningen skapa en organisatorisk situation där processer, strukturer, social interaktion och omvärldsrelationer samverkar i en harmonisk helhet. Detta moderna ledarskap utmanar traditionellt ledarskap, genom sin betoning på att utveckla organisationens innovations- och affärsskapande förmåga. Kommunikativt ledarskap lämpar sig för akademisk utbildning inom företagsledning eller kommunikation, samt för de praktiker som söker inspiration till sin egen ledarskapsutveckling. Boken är ett bidrag till en ny generation ledare som inser betydelsen av att utveckla organisationens kommunikativa egenskaper - så att de fungerar som drivkrafter för dess värdeskapande förmåga i en utmanande närverksmiljö.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok