Optimal marknadskommunikation
Bevaka denna bok

Optimal marknadskommunikation

Av: Micael Dahlén, Fredrik Lange

ISBN: 9789147088775

Boken går igenom alla delar som man måste kunna i marknadskommunikation. Den behandlar budgetering, målsättningar och målgruppsanalyser. Vidare ingår flera kapitel om varumärken och positionering. Boken ger ingående kunskaper om reklamplanering och reklamutformning, liksom om medievalsprocessen med schemaplanering och mediaval. Den innehåller också egna kapitel om alternativa kommunikationssätt som PR, opinionsbildning och säljfrämjande aktiviteter.



Boken ger kunskaper på tre plan. Det första planet är strategiskt och fokuserar kring kommunikationsstrategier och strategisk marknadsföring. Det andra planet är taktiskt och handlar om hur strategierna ska iscensättas rent konkret i varumärkesutformning, reklamutformning och så vidare. Det tredje planet är kreativt och kretsar kring hur man kan göra kommunikationsinsatserna så kreativa och nyskapande som möjligt.



Boken bygger på frontlinjeforskning inom en mängd olika kommunikationsområden och fungerar också som ett värdefullt referensbibliotek. Den är pedagogiskt uppbyggd med en mångfald av konkreta exempel och illustrationer tagna från verkliga fall.



Micael Dahln och Fredrik Lange leder tillsammans Handelshögskolans spjutspetsutbildning i marknadskommunikation. Micael Dahln är doktor i marknadskommunikation med inriktning på reklam och media. Fredrik Lange disputerar under våren 2003 med en avhandling om varumärken.

Jämför alltid när du köper kursböcker

Ny 622kr

Köp ny på BookOutlet.se

Ej tillgänglig på CDON

Ej tillgänglig på AdLibris

Ej tillgänglig på Bokus

Begagnad från 150krBegagnad på BegagnadesSkolböcker.se
Spara 76%

Så här fungerar BegagnadeSkolböcker.se

Kontakta annonsören

Fyll i formuläret till annonsören genom att klicka på annonsen ovan

Kom överens om frakt

Skriv dina funderingar, men framförallt fråga om frakt. Du får svar direkt till din epost!

Betala vid affär

När allt känns bra, och du mottagit din beställning- så kommer ni överens om betalning.