Förebyggande arbete i förskolan : samspel och anknytning
Bevaka denna bok

Förebyggande arbete i förskolan : samspel och anknytning

Av: Killén, Kari

ISBN: 9789144090733

Vad är anknytning?

  • Hur kan kunskap om anknytning och tidigt samspel
  • förbättra förskolans verksamhet?
  • Hur visar barn att de far illa?
  • Vad är omsorgssvikt? 
  • Förskolepersonal är ofta de första som får en känsla av att barn far illa. Den här boken ger den kunskap som behövs för att sätta ord på denna oro. Kompetensen kan hjälpa personalen att se och stötta barnen och därmed förebygga effekterna av svåra livssituationer ? vare sig det handlar om tillfälliga eller långvariga problem.

    Förskolan är den viktigaste förebyggande arenan i ett barns liv eftersom många barn tillbringar en stor del av sina vardagar där. Förskolepersonalen blir därmed viktiga anknytningspersoner som barnen kan ha som bas när de ska utforska världen, söka tröst  hos och få hjälp av när de ska lära sig att hantera sina känslor.\nPersonalens kompetens har därför stor betydelse för barnets känslomässiga, kognitiva och sociala utveckling.

    Den här boken ger kunskap om anknytning och tidigt samspel samt förslag på hur man kan stötta barnen i deras utveckling. Författaren ger exempel på hur kunskap om tidig anknytning kan omsättas i praktiken i förskolans verksamhet.

    Jämför alltid när du köper kursböcker

    Ny 384kr

    Köp ny på BookOutlet.se

    Ej tillgänglig på CDON

    Ej tillgänglig på AdLibris

    Ej tillgänglig på Bokus

    Begagnad från 200krBegagnad på BegagnadesSkolböcker.se
    Spara 48%

    Köp Förebyggande arbete i förskolan : samspel och anknytning Begagnad

    Så här fungerar BegagnadeSkolböcker.se

    Kontakta annonsören

    Fyll i formuläret till annonsören genom att klicka på annonsen ovan

    Kom överens om frakt

    Skriv dina funderingar, men framförallt fråga om frakt. Du får svar direkt till din epost!

    Betala vid affär

    När allt känns bra, och du mottagit din beställning- så kommer ni överens om betalning.