The Social Psychology of Food
ISBN9780335207558
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareMark Conner
Publiceringsår2002-08-01
FörlagOpen University Press
Antal sidor185
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2002-08-01

The Social Psychology of Food

av Mark Conner

  • ISBN: 9780335207558
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2002-08-01
  • Förlag: Open University Press
  • Antal sidor: 185
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om The Social Psychology of Food

Boken The Social Psychology of Food släpptes år 2002 och är skriven av Mark Conner.

Den består av 185 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Open University Press.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

* How can we understand food choice? * What factors influence dietary change and weight control? * How does stress influence eating? * In what ways are foods used to present ourselves to others? Food is central to the lives of all, and has for centuries been celebrated in art, poetry and song. More recently, media interest has focused public attention on the food we eat, and its influence on physical health and mental well-being. However, it is only in the past couple of decades that social scientists and social psychologists in particular have paid significant attention to the important topic of food. The Social Psychology of Food reviews this research from the perspective of social psychology. Key issues are addressed such as the role of various factors in food choice, the process of dietary change, the role of food in weight control and disorders of eating, stress and eating, food and self-presentation. Social psychological concepts are used as ways of explaining and understanding each of these domains of food research. The selective and in-depth coverage of the book is designed to demonstrate what social psychology has contibuted to the field, and to provide an essential text for students and researchers in psychology and trainee professionals in health.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..