🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Interaction Design
ISBN9780471492788
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareHelen Sharp, Yvonne Rogers, Jenny Preece
Publiceringsår2002-01-01
FörlagJohn Wiley & Sons Ltd
Antal sidor544
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2002-01-01

Interaction Design

av Helen Sharp, Yvonne Rogers och Jenny Preece

  • ISBN: 9780471492788
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2002-01-01
  • Förlag: John Wiley & Sons Ltd
  • Antal sidor: 544
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 5 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Antonio R
    159 kr

    Bra skick

  • Antonio V
    209 kr

    Bra skick

  • Antonio R
    259 kr

    Bra skick

  • Antonio R
    259 kr

    Bra skick

  • Antonio R
    359 kr

    Bra skick

Om Interaction Design

Boken Interaction Design släpptes år 2002 och är skriven av Helen Sharp, Yvonne Rogers och Jenny Preece.

Den består av 544 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget John Wiley & Sons Ltd.

Köp Interaction Design begagnad från en av 5 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Accomplished authors, Preece, Rogers and Sharp, have written a key new textbook on this core subject area. Interaction Design deals with a broad scope of issues, topics and paradigms that has traditionally been the scope of Human--Computer Interaction (HCI) and Interaction Design (ID). The book covers psychological and social aspects of users, interaction styles, user requirements, design approaches, usability and evaluation, traditional and future interface paradigms and the role of theory in informing design. The topics will be grounded in the design process and the aim is to present relevant issues in an integrated and coherent way, rather than assembling a collection of chapters on individual HCI topics. KEY FEATURES: aeo This truly integrated approach to HCI provides students with background information from psychology, sociology, anthropology, information systems and computer science aeo Provides principles and skills for designing any technology through the use of many interesting and state of the art examples aeo The author supported, highly interactive Web Site provides resources that allow students to collaborate on experiments, participate in design competitions, collaborate on design, find resources and communicate with others aeo The accompanying Web Site also features examples, step--by--step exercises and templates for questionnaires CONTENTS: Preface 1. What is interaction design? Interview with Gitta Saloman 2. Understanding and conceptualizing interaction Interview with Terry Winograd 3. Understanding users 4. Understanding and designing for collaboration and communication Interview with Abigail Sellen 5. Understanding how interfaces affect users 6. The process of interaction design Interview with Gillian Crampton Smith 7. Identifying needs and establishing requirements Interview with Suzanne Robertson 8. Design, prototyping and construction 9. User--centered approaches to interaction design Interview with Karen Holtzblatt 10. Introducing evaluation 11. A framework for evaluation 12. Observing users Interview with Sara Bly 13. Asking users and experts Interview with Jakob Nielsen 14. Testing and modeling users Interview with Ben Shneiderman 15. Doing design and evaluation in the real world: communicators and advisory systems Epilogue Glossary

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr