🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Imagining Multilingual Schools
ISBN9781853598944
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareTove Skutnabb-Kangas, Ofelia Garcia, Maria E Torres-Guzman
Publiceringsår2006-07-01
FörlagMultilingual Matters
Antal sidor344
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2006-07-01

Imagining Multilingual Schools

av Tove Skutnabb-Kangas, Ofelia Garcia och Maria E Torres-Guzman

  • ISBN: 9781853598944
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2006-07-01
  • Förlag: Multilingual Matters
  • Antal sidor: 344
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Susanne E
    159 kr

    Ny

Om Imagining Multilingual Schools

Boken Imagining Multilingual Schools släpptes år 2006 och är skriven av Tove Skutnabb-Kangas, Ofelia Garcia och Maria E Torres-Guzman.

Den består av 344 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Multilingual Matters.

Köp Imagining Multilingual Schools begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This book brings together visions and realities of multilingual schools throughout the world in order to examine the pedagogical, socioeducational, and sociopolitical issues that impact on their development and success. The chapters describe and analyze pedagogical, instructional, and policy efforts to develop multilingualism through school with different targeted populations -- immigrant students, indigenous peoples, traditional minorities, majorities, and multiethnic/multilingual groups. Each contribution, many written by well-known scholars in the field of bilingual and multilingual education, affirms the desirability of multilingualism as a societal resource and as a right of individuals, while acknowledging the social, economic and political differences that make the acquisition of multilingualism easy for some, and difficult for others. And yet, the book focuses on the school as a place of promise and resistance, having the potential to preserve, recover, and expand the world's linguistic diversity. The introduction, written by the co-editors, identifies the conceptual threads that are developed throughout the chapters. But the chapters themselves remind us of the importance of local conditions, despite the global pressures of the 21st century, in imagining and creating multilingual educational spaces.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 159 kr