🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Graphic Design as Communication
ISBN9780415278133
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareMalcolm Barnard
Publiceringsår2005-01-01
FörlagRoutledge
Antal sidor208
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2005-01-01

Graphic Design as Communication

av Malcolm Barnard

  • ISBN: 9780415278133
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2005-01-01
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 208
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Graphic Design as Communication

Boken Graphic Design as Communication släpptes år 2005 och är skriven av Malcolm Barnard.

Den består av 208 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

What is the point of graphic design? Is it advertising or is it art? What purpose does it serve in our society and culture? Malcolm Barnard explores how meaning and identity are at the core of every graphic design project and argues that the role and function of graphic design is, and always has been, communication. Drawing on a range of theoretical approaches including those of Derrida, Saussure, Foucault, and Barthes, and taking examples from advertising, magazines, illustration, website design, comics, greetings cards and packaging, Graphic Design as Communication looks at how graphic design contributes to the formation of social and cultural identities. Malcolm Barnard discusses the ways in which racial/ethnic groups, age groups and gender groups are represented in graphic design, as well as how images and texts communicate with different cultural groups. He also explores how graphic design relates to both European and American modernism, and its relevance to postmodernism and globalisation in the twenty-first century and asks why, when graphic design is such an integral part of our society and culture, it is not acknowledged and understood in the same way that art is.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok