🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
GIS for Business and Service Planning
ISBN9780470235102
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattarePaul A Longley, Graham Clarke
Publiceringsår1996-01-01
FörlagJohn Wiley & Sons Inc
Antal sidor336
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 1996-01-01

GIS for Business and Service Planning

av Paul A Longley och Graham Clarke

  • ISBN: 9780470235102
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 1996-01-01
  • Förlag: John Wiley & Sons Inc
  • Antal sidor: 336
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om GIS for Business and Service Planning

Boken GIS for Business and Service Planning släpptes år 1996 och är skriven av Paul A Longley och Graham Clarke.

Den består av 336 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget John Wiley & Sons Inc.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

GIS for Business and Service Planning Edited by Paul Longley, Graham ClarkeThe field of geographical information systems (GIS) is developing rapidly, finding applications in an ever-widening range of commercial contexts. This volume examines the practical use of GIS for business and service planning. It considers ways in which GIS may be customised to meet specific user requirements and tackle the applied research challenges of the late 1990s. GIS for Business and Service Planning:*introduces the management, analysis and modelling of information within GIS and considers some of the basic problems and pitfalls that can occur in practice*covers the major topics of geodemographics and how geographical information can be manipulated and merged into business application databases*discusses the relative merits of customised versus proprietary solutions to business application databases*examines the range of consultancy applications of GIS for business using international case studies, assessing how recent applications have benefited from research developments*critically assesses GIS in the market place and evaluates different GIS strategiesGIS for Business and Service Planning is essential reading for GIS professionals, marketeers, GIS students and management scientists. The other contributors: Peter Batey (University of Liverpool), Mark Birkin (GMAP), Peter Brown (University of Liverpool), Martin Clarke (GMAP), Paul Cresswell (SPA Marketing Systems), David Maguire (ESRI US), David Martin (University of Southampton), Ian Masser (University of Sheffield), Stan Openshaw (University of Leeds), Nora Sherwood (GIS World) and Robin Waters (GeoInformation International).  

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok