🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Gaming the System
ISBN9780253035714
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareDavid J Gunkel
Publiceringsår2018-05-09
FörlagIndiana University Press
Antal sidor214
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2018-05-09

Gaming the System

av David J Gunkel

  • ISBN: 9780253035714
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2018-05-09
  • Förlag: Indiana University Press
  • Antal sidor: 214
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Gaming the System

Boken Gaming the System släpptes år 2018 och är skriven av David J Gunkel.

Den består av 214 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Indiana University Press.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Gaming the System takes philosophical traditions out of the ivory tower and into the virtual worlds of video games. In this book, author David J. Gunkel explores how philosophical traditions-put forth by noted thinkers such as Plato, Descartes, Kant, Heidegger, and Zizek-can help us explore and conceptualize recent developments in video games, game studies, and virtual worlds. Furthermore, Gunkel interprets computer games as doing philosophy, arguing that the game world is a medium that provides opportunities to model and explore fundamental questions about the nature of reality, personal identity, social organization, and moral conduct. By using games to investigate and innovate in the area of philosophical thinking, Gunkel shows how areas such as game governance and manufacturers' terms of service agreements actually grapple with the social contract and produce new postmodern forms of social organization that challenge existing modernist notions of politics and the nation state. In this critically engaging study, Gunkel considers virtual worlds and video games as more than just "fun and games," presenting them as sites for new and original thinking about some of the deepest questions concerning the human experience.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok