🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profil
ISBN9789173318372
Upplaga11
FormatDanskt band
FörfattareBo Bergström
Publiceringsår2017-08-22
FörlagCarlsson Bokförlag AB
Antal sidor323
SpråkSvenska

Danskt band • 2017-08-22

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profil

av Bo Bergström

  • ISBN: 9789173318372
  • Upplaga: 11
  • Format: Danskt band
  • Publiceringsår: 2017-08-22
  • Förlag: Carlsson Bokförlag AB
  • Antal sidor: 323
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profil

Boken Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profil släpptes år 2017 och är skriven av Bo Bergström.

Den består av 323 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Carlsson Bokförlag AB.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Ännu en upplaga av storsäljande fackboken Effektiv visuell kommunikation är nu ute, den elfte, 47 000 ex. Den är uppdaterad till form och innehåll utifrån ett medielandskap som är i snabb och ständig förändring. Att en president i ett stort och dominerande land kommunicera med sin omvärld med hjälp av ett socialt medium, Twitter, var tidigare svårt att tänka sig, men inte nu. Nyhetsförmedlarna och informatörerna tvingas också att finna nya vägar för att nå ut men tyvärr inte alltid med sanningen på sin sida. Fabricerade nyheter, fake news, skapar svårigheter att tolka för läsare och tittare. Reklammakarna tvingas klä de kommersiella budskapen i nya kostymeringar (ofta redaktionella, som i content marketing) för att locka till sig reklamtrötta konsumenter. Tilltron till nyhetsförmedling och reklam minskar. Finns lösning? Ja, om dagens kommunikatörer skapar en medial mötesplats mellan sändare och mottagare som bygger på ansvar och kritisk hållning i båda riktningar. Nyheterna är sanningsenliga och relevanta samt lockande. Reklambudskapen är rimliga och sansade samt inbjudande. Denna mötesplats försöker Effektiv visuell kommunikation vara. Här finns mycket att lära i båda riktningar. För den sändande reportern och bildredaktören, för den mottagande läsaren och tittaren. Och det gäller att ständigt tydliggöra Vem som säger Vad till Vem. Sedan gäller det att hålla i minnet att dagens kommunikatörer fortfarande utnyttjar de så kallade gammelmedierna på papper. Nya medier slår faktiskt sällan helt ut de gamla. Effektiv visuell kommunikation i sin elfte upplaga, liksom de tidigare, fogar med hjälp av ett helikopterseende samman de olika disciplinerna i kommunikation. Hit hör strategi, budskap, typografi, bild, film, form, färg, samspel text bild. Men huvudperspektivet är det visuella som så starkt formar våra liv. Fotografier vill övertyga oss om en bilmodells säkerhet, en film visar oss vad som just tilldrar i ett land som hotas av förödande orkaner och kanske framträder en visuell symbolik i en knuten näve som höjs mot en grupp nazister. Effektiv visuell kommunikation riktar sig till elever och studenter på universitet, högskolor, reklam-, foto- och designutbildningar. Till läsarna hör även professionella kommunikatörer inom marknadsföring och nyhetsförmedling. Och, inte att förglömma, läsarna som vill lära sig om den där spännande mötesplatsen som ständigt utvecklas. Bo Bergström är fil kand i konst, litteratur och pedagogik. Han föreläser inom näringslivet och i en mängd olika sammanhang. En uppskattad fackbok som framgår av följande omdömen. Finns inte dess like i Sverige. Staffan Löwstedt, bildredaktör, Svenska Dagbladet. Ett måste för alla som jobbar med ord eller bild eller både och. Ylva Björnström, copywriter och föreläsare.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..