🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?
ISBN9789147065356
Upplaga1
FormatInbunden
FörfattareKenneth Österlin
Publiceringsår2003-08-13
FörlagLiber AB
Antal sidor156
SpråkSvenska

Inbunden • 2003-08-13

Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

av Kenneth Österlin

  • ISBN: 9789147065356
  • Upplaga: 1
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2003-08-13
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 156
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?

Boken Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör? släpptes år 2003 och är skriven av Kenneth Österlin.

Den består av 156 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vad ligger bakom hur olika produkter utformas? - hur går man tillväga i designarbetet och vilka förutsättningar påverkar hur det blir? Dessa frågor besvaras i boken Design i fokus för produktutveckling. Stor vikt har lagts vid att täcka in hela bredden av faktorer och metoder inom design. Boken vill skapa en förståelse för att design är en helhet och inte ett ytligt skal. Bokens första halva beskriver hur designarbetet går till med en serie praktiska exempel, genomgång av arbetsplanering och designhistoria. Designerns verktyg skildras, bl.a. funktionsanalys, kravspecifikationen, olika kreativa metoder och visualisering (som skissteknik och perspektivteckning, modeller och CAD-hjälpmedel). Ett avsnitt om administrativa rutiner, betalningsformer och immaterialrätt finns också med. Andra halvan av boken beskriver alla de olika faktorer som påverkar produktens utformning. - Brukaraspekter tas upp som produktsemantik, ergonomi och ekologiska krav. Företagets syn på design i produktutvecklingen kommer in och förhållandet till marknad, konstruktion och tillverkning. Övergripande frågor som designerns roll i samhället och etik i arbetet avslutar boken. Faktarutor med fördjupande information, repetitionsuppgifter, förslag på vidareläsning, nyttiga webbadresser och övningsuppgifter för kompletta designprojekt finns också med. Boken är rikt illustrerad.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..