🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Design for New Media
ISBN9780201596090
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareLon Barfield
Publiceringsår2003-10-01
FörlagAddison Wesley
Antal sidor384
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2003-10-01

Design for New Media

av Lon Barfield

  • ISBN: 9780201596090
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2003-10-01
  • Förlag: Addison Wesley
  • Antal sidor: 384
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Michael E
    384 kr

    Bra skick

Om Design for New Media

Boken Design for New Media släpptes år 2003 och är skriven av Lon Barfield.

Den består av 384 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Addison Wesley.

Köp Design for New Media begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 384 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

New media is like a giant jigsaw puzzle. We know all about the separate pieces; sound, animation, text, video... but the challenge is putting the pieces together to give us the big picture of new media design. In this book Lon Barfield takes the reader on a journey through the fundamentals of interaction design for the web and CD-ROM, dealing with these key ingredients and the ways in which they are brought together into an interactive whole. Features Four sections cover the elements of media design, showing the part they play in new media design as a whole. Starting from an examination of new and developing technology, the book moves on to look at the building blocks of new media. Interaction design follows bringing these building blocks together, and the book concludes with a discussion of the process of design itself.Throughout the book, design is seen as an active process. To support this, exercises are included in each chapter, both to test knowledge and also to stimulate group design projects.Extensive use is made of real-world illustrations of interaction design to clarify and illustrate the concepts in an accessible and amusing manner.A web site accompanies the book, providing support for both students and lecturers Design for New Media will be essential reading for students examining design and interaction design principles in their studies. It is suitable for courses and course-modules in multimedia design, interaction design, web design and any design discipline that involves design for use. Lon Barfield is a new media designer and consultant. He is the author of The User Interface; Concepts and Design published in 1993 by Addison Wesley and the real world design column in the SIGCHI Bulletin (now online at www.DesigningTheRealWorld.com).

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 384 kr