🥳 Välkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

Läs mer
Bild och Budskap
ISBN9789172034976
Upplaga2
FormatInbunden
FörfattareBo Bergström
Publiceringsår2002-09-01
FörlagCarlsson Bokförlag AB
Antal sidor160
SpråkSvenska

Inbunden • 2002-09-01

Bild och Budskap

av Bo Bergström

  • ISBN: 9789172034976
  • Upplaga: 2
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2002-09-01
  • Förlag: Carlsson Bokförlag AB
  • Antal sidor: 160
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Linda, S
    209 kr

    Bra skick

Om Bild och Budskap

Boken Bild och Budskap släpptes år 2002 och är skriven av Bo Bergström.

Den består av 160 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Carlsson Bokförlag AB.

Köp Bild och Budskap begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Har du ofta den svåra uppgiften att bestämma, beställa och köpa in fotografiska bilder till reklam, information eller tidning? Då måste du kunna bedöma kvalitet och välja utifrån kommunikativt värde. Läs då denna bok. Den handlar om bildkommunikation, hur man med hjälp av bilder i ett visst sammanhang får ett budskap att nå fram. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Innehållet fokuserar på kommunikation och inte på teknik. Boken riktar sig även till den som fotograferar eller ska lära sig att fotografera med inriktning på budskapsöverföring. Slutligen vänder sig boken till den som allmänt finner nöje i att betrakta bilder, denna fascinerande och berikande sysselsättning. Varför berör vissa bilder oss och vissa inte? Vad händer egentligen i huvudet på oss bildbetraktare? Boken förmedlar kunskap och insikter, som givetvis är avgörande för både beställare, fotograf och betraktare. Därmed skapas ett "triangeldrama" där de tre rollerna. enskilt och i interaktion, påverkar bildkommunikationens möjligheter. Rätt bild i rätt sammanhang ger rätt effekt, så enkelt är det. Boken är rikt illustrerad. Mode-, inrednings- och reklamfotograf Åke Sandström medverkar bl a med ett fyrtiotal bilder. Bo Bergström är Art Director med mångårig erfarenhet från några av Sveriges bästa reklambyråer. Han är även författare till flera läromedel för gymnasiet samt fackboken Effektiv visuell kommunikation samt verksam som lärare vid RMI-Berghs Kommunikationsinstitut i Stockholm. Boken vann Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr
 Letar efter nypriser..