đŸ„ł VĂ€lkommen till BegagnadKurslitteratur.se (🌟Nya begagnadeskolböcker.se)

LĂ€s mer
Entrepreneurship as Social Change (e-bok)
ISBN9781847204424
FormatE-bok
FörfattareEdited By Chris Steyaert And Daniel Hjorth
PubliceringsÄr2006-12-21
FörlagEdward Elgar Publishing Ltd
Antal sidor340
SprÄkEngelska

E-bok ‱ 2006-12-21

Entrepreneurship as Social Change (e-bok)

av Edited By Chris Steyaert And Daniel Hjorth

  • ISBN: 9781847204424
  • Format: E-bok
  • PubliceringsĂ„r: 2006-12-21
  • Förlag: Edward Elgar Publishing Ltd
  • Antal sidor: 340
  • SprĂ„k: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Ej tillgÀnglig

Bevaka denna bok

FÄ ett meddelande nÀr denna bok sÀljes begagnad igen.

Om Entrepreneurship as Social Change (e-bok)

Boken Entrepreneurship as Social Change (e-bok) slÀpptes Är 2006 och Àr skriven av Edited By Chris Steyaert And Daniel Hjorth.

Den bestÄr av 340 sidor och Àr skriven pÄ engelska. Boken Àr utgiven av förlaget Edward Elgar Publishing Ltd.

Vi kunde inte hitta nÄgot pris pÄ vad den kostar ny.

Kurslitteratur som sÀljs pÄ BegagnadKurslittretur.se Àr begagnad och dÀrför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande Àr aktiva. NÀr ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, frÄga dÄ om detta.

This book - the third in the Movements in Entrepreneurship series - examines entrepreneurship as a societal phenomenon. It provides an in-depth study of the social aspects of entrepreneurship, illustrating how entrepreneurship affects society. The need to move beyond economy to disclose entrepreneurship in its societal forms is demonstrated, as is the relevance of our understanding of entrepreneurship as a societal phenomenon. The contributors show that entrepreneurship is a society-creating force and as such, it evokes new questions for entrepreneurship research and attempts to engage with new theoretical formulations. They begin with discussions on early Schumpeter and a rhetorical analysis of the current academic literature on social entrepreneurship. They go on to present myriad contextual examples of how entrepreneurship can shape social change, and indicate how this is initiated through various social settings, relationships and communities. Through rich empirical work this book explores the social of `social entrepreneurship` and in doing so shows us how entrepreneurship is at home where society is created. As such, it will prove a fascinating read for academics, researchers and students with an interest in entrepreneurship, sociology and economic sociology.

SÄ hÀr köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu nÀr du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgÀnglig sÄ trycker du pÄ den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med sÀljarna.

2) Acceptera & betala

SÀljaren skickar en köpesförfrÄgan till dig som du enkelt accepterar. SÀljaren fÄr din adress för att skicka boken och du fÄr instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sÀlj vidare

NÀr du Àr fÀrdig med din kurs sÄ Àr nÀsta rimliga steg att du sÀljer boken till nÀsta Ärs kull.

Det Àr helt gratis att sÀlja en bok pÄ BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades pÄ denna bok